Pages

Tuesday 1 May 2012

My BLUE Spirit

Assalamualaikum....huhu ape khabar?saya kat sini Alhamdulillah sihat wal afiat..rase mcm dah bole angkat kapal terbang jek....ape anda kata saye tipu...?saya tak tipu,ok..saya ni kan jujur...(jujur konon)ok,fine kalau tak percaya!kalo anda lihat saya angkat kapal  terbang pasti anda rasa saya ni kurang pandai...sebab saya akan angkat kapal terbang air asia....punye mainan..nampaknye saya dah layak jadi peguam(loyar). yg berbakat.(buruk).berkenan judul di atas dan pd hari berbahagia untuk murid sekolah,para guru dan para pekerja yang meraikan hari ini(hari pekerja)...my blue spirit sudah semakin membara..ini tidak ade kene mengena dengan rumah sukan biru saya,ini juga tak ade kena mengena dengan hantu,mambang dan seangkatan denganye dan ini juga tak ade kene mengena dengan animasi di siaran astro ceria iaitu muscle man..


             hei,manusia ciptaan Tuhan,
            sebelum makan cuci tangan,
            kuasa sudah berada di tangan,
            tinggal jalankan tugas yang diamanahkan..

sudah tentu anda tahu saya taip post ni bukan untuk jual pantun,bukan juge nak pergi meminang...saya bertaip disini bukan untuk menari lagikan menyanyi,,,saya di sini untuk menaip post ini la..saya sebagai cik pengawas baru di sekolah insya-Allah akan menjalankan tugas dengan jujur,amanah dan kejam..hahaha.nama saya dah ade 2 dalam list rekod pelajar.saya telah mencemarkan name saya sendiri...layak kah jadi pengawas camni?saya telh beli pakaian,,...dan minggu dah periksa!!!!!!huhu....esok cikgu nak wat ujian yang dah x terkejut bagi saya pada hari esok..ujian form 1.nasib baik saye ok ngan sejarah..huhu riak2...saya ade semangat untuk belajar sekarang ini...semangat biru saya semakin membara..bersaksikan cermin mata besar saya,telefon bimbit saya yang tomel ni..mulai hari no play2...ooppss jgn pikir bukan2 ok....mulai harini saya nak belajar bersungguh-sungguh untuk dapatkan semua 'a'...good luck ishafira..lakukan yang terbaik..apa yang saya perlukan cumalah kesusahan secukupnye...kesungguhan dan usaha yang mantap..keyakinan pada diri sendiri yang hebat..bertawakal kepada Allah yg esa maka insya-Allah semua dapat...ape yg kite perlu buat cuma ketiga-tiga benda tu saja..yg lain Tuhan yg uruskan....bak kata perpatah,

         berakit-rakit ke hulu,
         berenang-renang ke tepian,
         bersakit -sakit dahulu,
         hati2 dengan h1n1...

kesimpulannye.. nak berjaya tidaklah mudah seperti yang disangka..untuk merasa kemanisan kejayaan,kite perlu  merasa kepahitan dahulu.....

 good luck semua!!!!             

No comments:

mY oWn storY My OwN fAiry Tale
Difficult Roads Often Leads to Beautiful Destinations. Be POSITIVE.CHEER UP.GIGGLE and LAUGH. ...PASS IT ON...