Pages

Monday 12 December 2011

Tak ada kerja kena sEma-sEma

Hei.....................Assalamualaikum!Tak ada moodnya hari ni....malas nak buat kerja apa2....dahlah selsema...........Hari ni nampaknya tak ada cerita menarik nak dikongsikan la...habis tisu sehelai2 digunakan ...hah,sekarang ni dah terkumpul kat meja komputer ni...dah boleh jadi koleksi lagi tu!!!Hobi baru-mengumpul tisu yang ada hingus....eeeeiii...so digusting!sejak beberapa hari ni banyak hingus meleleh..nasib baik waktu majlis perkahwinan dijalankan selsema tu baik jadi tak lah hachem~hachem!mungkin di sebabkan aktiviti yang tidak menyihatkan yang saya jalankan...sebelum itu,saya ada merancang aktiviti yang advance tapi....saya tak menepati masa.....jadi tak dapat lakukan aktiviti tersebut.....kadang kala terlupa.almaklumlah...saya ni memang pelupa sikit...mak saya kata terdapat beberapa kejadiaan yang menyebabkan selsema iaitu:
  • Bangun lewat/tidur berlebihan
  • Tidak cukup tidur
  • terlalu banyak aktiviti/tidak cukup rehat
  • persekitaran
  • perubahan cuaca 
  • kekurangan daya tahan,penyakit
  • emosi 
  • alahan dll
kenapa mak saya tahu semua ini?biasalah,mak saya kan nurse kat hospital sultanah aminah johor tapi bahagian baby...lagipun mak saya berkawan dengan doktor....walaupun kami tinggal berdekatan hospital permai(hospital sakit mental)tidak semestinya kerja kat situ...okey,bye..

sekian,

caiyok,sayonara!

No comments:

mY oWn storY My OwN fAiry Tale
Difficult Roads Often Leads to Beautiful Destinations. Be POSITIVE.CHEER UP.GIGGLE and LAUGH. ...PASS IT ON...